Trkamo na vrata dediščine
Trkamo na vrata dediščine je projekt, ki že nekaj let povezuje turistično ponudbo dediščine območja od Kamnika do Šmartnega pri Litiji in v nekaterih primerih tudi širše v zaokroženo območje. Projekt pomeni nadaljevanje aktivnosti projekta »Po poteh dediščine na območju občin Savske ravni in Posavskega hribovja, ki sega v leto 1999.
Nosilka projekta Trkamo na vrata dediščine, ki se je izvajal med leti 2007 in 2009, je bila Občina Dol pri Ljubljani. Projekt je bil odobren na Prvem javnem razpisu za prednostno usmeritev »Regionalni razvojni programi«, v okviru OP krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007-2013, razvojne prioritete »Razvoj regij«. K projektu so se pridružile kot partnerji občine Kamnik, Komenda, Lukovica, Trzin, Domžale, Moravče, Litija in Šmartno pri Litiji.
Center za razvoj Litija je bil izbran za izvedbo druge in tretje faze projekta.
Namen aktivnosti druge faze projekta z naslovom »Razvoj točk dediščine« je bila nadgradnja že oblikovane mreže točk dediščine z naborom dodatnih točk naravne in kulturne dediščine ter razvojem podpornih storitev (gostinske in nočitvene kapacitete) in dodatne turistične ponudbe (povezava, nadgradnja, navezava na obstoječe tematske in rekreacijske poti, vodni izviri, energetske točke, tehnična dediščina, ostala neevidentirana naravna, kulturna, zgodovinska in etnološka dediščina). V tem okviru se je turistični produkt Trkamo na vrata dediščine nadgradil z blagovno znamko Srce Slovenije.
Obstoječi ponudbi smo dodali novih 20 točk dediščine in 3 večja zaokrožena območja dediščine – Kamniška Bistrica, Oglarska dežela, Velika planina. Pospeševali smo tudi promocijo mreže. K projektu smo dodali prenočišča s tradicijo in gostinsko ponudbo s poudarkom na kulinaričnih posebnostih območja. Poleg tega smo podprli obstoječe prireditve ter se povezali z ARPT Kamnik pri organizaciji Srednjeveških dni – v tem okviru smo razvijali koncept inovativnosti prireditev.
Razvili smo 15 novih turističnih programov z namigi za izlete in počitnice. Izdali smo tudi priročno knjižico Namigi za doživeta potepanja po Srcu Slovenije v slovenskem in angleškem jeziku. Hkrati smo izdali obsežnejšo publikacijo s kulturnimi in naravnimi potenciali Kamniške Bistrice kot primera posameznih zaokroženih območij dediščine ter izdelali letake za posamezne točke dediščine v angleškem jeziku. Poleg tega smo pripravili tudi vsebine za table, ki označujejo tematsko mrežo tudi na samem terenu.
V okviru tretje faze z naslovom »Izvedba podpornih storitev za turistični razvoj celotnega območja« smo s posamezniki razvijali ponudbo točk dediščine ter pripravili vsebine in natisnili dvojezično brošuro s predstavitvijo zaokroženega turističnega območja. Delavnice so bile informativno-izobraževalnega značaja in so bile na voljo celotni zainteresirani javnosti. Potekale so individualno na terenu. Udeleženci so pridobili poglobljena znanja na zgoraj navedenih področjih.
Tekom razvoja in dela na tem turističnem produktu, je bilo ugotovljeno, da je prerasel prvotno postavljene okvirje. Zato je bila sprejeta odločitev, da projekt Trkamo na vrata dediščine nadgradimo oz. umestimo pod novo blagovno znamko Srce Slovenije. Pri razvijanju tega produkta smo vlagali veliko časa, energije in znanja prav v delo na terenu, vzpostavljanje mrež, izobraževanje, spoznavanje ljudi in medsebojno povezovanje glavnih akterjev.
Poleg Centra za razvoj Litija so sodelovali pri projektu tudi ICRO - Inštitut za celostni razvoj in okolje iz Domžal, Zavod za varstvo kulturne dediščine, Agencija za razvoj turizma in podjetništva v Občini Kamnik, zadruga Jarina z.o.o., nosilci točk in lokalne skupnosti ter drugi strokovnjaki.
www.dediscina.si
Namigi za doživeta potepanja po Srcu Slovenije