Mreža gozdnih vrtcev in šol – poveži se, inspiriraj, deluj!
14. februar 2013 - Včeraj je v Kamniku potekal prvi dan seminarja Gozdni vrtec, gozdna šola v organizaciji Inštituta za gozdno pedagogiko. Udeležilo se ga je 50 učiteljev in vzgojiteljic iz občin znotraj območja LAS Srce Slovenije in tudi iz širše Slovenije. Seminar je potekal v vrtcu Antona Medveda Kamnik, enota Sneguljčica in seveda, kot se za seminar s takim naslovom spodobi, tudi v gozdu na Zapricah.
Namen tridnevnega seminarja je okrepitev Mreže gozdnih vrtcev in šol, spodbujanje učiteljev in vzgojiteljev k čim večji uporabi lokalnega naravnega okolja v učne namene ter promocija gozdne pedagogike v Sloveniji. V ta namen bo tudi vzpostavljena spletna stran, ki bo povezovala šole in vrtce, omogočila pretok idej in informacij o delu v gozdu in naravnih okoljih.
Kaj je tisto kar označuje slovenski gozdni vrtec ali gozdno šolo?
To je uporaba bližnjega gozda na osnovi kriterijev, kot so dostopnost in varnost. Pri tem upoštevamo zmožnosti otrok in njihove individualne lastnosti. V gozdni šoli ali vrtcu redno obiskujejo gozd, to je vsaj enkrat mesečno v šolah in tedensko ali štirinajstdnevno v vrtcih. Pedagoški delavci uporabljajo in razvijajo različne metode dela, s pomočjo katerih gradijo znanje predvsem na idejah otrok in njihovih doživetjih. V gozdu se vsi počutijo dobro, tudi pedagoško osebje.
Seveda se pri takem načinu poučevanja pojavljajo tudi problemi, vendar jih šole in vrtci, ki že uspešno izvajajo tovrsten način dela, kar uspešno premagujejo. Čeprav učinek gozdne pedagogike ne moremo izmeriti z oceno ali pa po tem, kar prinese dan ali leto, bo gozdna šola ali vrtec, otrokom ostala zapisana v spominu celo življenje.
Vsekakor pa je tovrsten način dela dobrodošla poživitev učnih načrtov in temelji na vzgoji kritično razmišljujočih, samozavestnih, bolj zdravih in odgovornih ter uspešnih učencev.
Seminar je potekal v sklopu projekta Srce narave nas povezuje, ki ga sofinancira Evropski sklad za razvoj podeželja in poteka preko LAS Srce Slovenije
Tekst in foto: mag. Natalija Györek