English

Razvojni center Srca Slovenije, d. o. o.

Development centre of the Heart of Slovenia

Kidričeva cesta 1, 1270 Litija

T: 01 89 62 710, E: info@razvoj.si

Pozdravljeni v Srcu Slovenije!

facebook youtube twitter


Nastja Kramer: »Podjetnik mora biti pogumen«

 11. junij - V sredo, 10.6.2020, je v prostorih Podjetniškega RISE Šmartno Litija potekalo predavanje Nastje Kramer »Kako razmišljati kot podjetnik«. Dogodek je bil izveden v so-organizaciji Razvojnega centra Srca Slovenije in Podjetniškega RISE.

Nastja Kramer je soustanoviteljica podjetja Malinca, ki je znano po svoji spletni trgovini z zdravo prehrano in naravno kozmetiko. Podjetje je bilo že večkrat nagrajeno za trgovca leta v Sloveniji in na Hrvaškem, njihove izdelke pa najdemo tudi v vseh DM trgovinah. Na svoji 6-letni podjetniški poti je Nastja pridobila ogromno izkušenj, ki jih je na dvournem druženju delila z udeleženci. Izpostavila je stvari za katere je ugotovila, da so bile na njeni podjetniški poti ključne za uspeh.

Ob začetku je izpostavila, da podjetnik potrebuje pogum. Pogum, da se odloči za podjetniško pot, da sprejema odločitve, tudi tiste najtežje. Pogum, da si upa narediti stvari drugače kot jih delajo ostali, da stopa po poti, ki še ni uhojena. Prav tako je pomembno, da se hitro odziva na spremembe. Dalj časa kot podjetnik čaka, počasneje kot sprejema odločitve, več priložnosti izgublja.

Podjetje Malinca je v prvih letih izredno hitro rastlo, ponudba izdelkov v spletni trgovini pa je v zelo kratkem času narasla od 0 do 1200 izdelkov. Po treh letih, ko se je rast ustavila so ugotovili, da bo potrebno nekaj spremeniti. Odločili so se, da se vsako leto osredotočijo na 3 cilje, ki se jim v popolnosti posvetijo. Šele, ko so ti cilji izpolnjeni svoj fokus usmerijo na druge cilje.

Za uspeh podjetja je pomembno, da ga ljudje vidijo in spoznajo. To so v Malinci dosegli z velikim številom pojavljanj v različnih medijih. Nastja je izpostavila, da morajo biti podjetniki aktivni pri iskanju marketinških priložnosti: »Ne samo čakati, da vas pokličejo novinarji. Pišite jim sami, ponudite jim dobro zgodbo«. Vidnost in prepoznavnost podjetja vodita k večji prodaji, nista pa to edini dve stvari, ki sta pri tem pomembni. Najbolj pomembno za prodajo izdelkov je javno nastopanje.

Opozorila je tudi na udeležbo na izobraževanjih. Ne samo na področjih kjer nam primanjkuje znanja ampak tudi pri stvareh, ki jih radi počnemo in o katerih že precej vemo. Kar je mnoge presenetilo pa je, da je izpostavila pomembnost sodelovanja, ne samo znotraj podjetja ampak tudi s konkurenco.

Za uspešno delovanje podjetja je izredno pomembna dobra ekipa. Ekipa Malince je v 6 letih doživela že kar nekaj sprememb, nekatere so se izkazale za bolj druge za manj uspešne. K uspehu podjetja pa je prispevalo to, da so znali prepoznati kdaj stvari v ekipi ne delujejo več dobro. Z rednimi druženji poskrbijo, da se ekipa dobro pozna, razume in skupaj dobro dela.

Na dogodku se je pokazalo, da je interes za podjetništvo izredno velik. Dogodka so se udeležili študenti, ki že začenjajo razmišljati o življenju po študiju in znanjih, ki jih potrebujejo za uspeh; podjetniki, ki že imajo svoje podjetje in taki, ki so še čisto na začetku svoje podjetniške poti. Med predavanjem so zavzeto poslušali, vpijali znanje in razmišljali kako lahko pridobljeno znanje vključijo v svoje delo. Po koncu predavanja pa se je med udeleženci in Nastjo razvila živahna debata. Udeleženci so imeli največ vprašanj na temo promocije podjetja in komunikacije s strankami preko družabnih omrežij in email marketinga.


Nastja Kramer predavanje: "Kako razmišljati kot podjetnik"


Med predavanjem Nastje Kramer


Udeleženci predavanja "Kako razmišljati kot podjetnik"






Produkcija: Peternet