English

Razvojni center Srca Slovenije, d. o. o.

Development centre of the Heart of Slovenia

Kidričeva cesta 1, 1270 Litija

T: 01 89 62 710, E: info@razvoj.si

Pozdravljeni v Srcu Slovenije!

facebook youtube twitter


Dobro obiskana delavnica na temo dnevne mobilnosti v Dolu pri Ljubljani

V torek, 26. januarja 2010 smo na Občini Dol pri Ljubljani v okviru projekta CO2-NeuTrAlp izvedli delavnico »Koncept mobilnosti za dnevne migrante v Ljubljano«, ki je bila namenjena prebivalcem občin Dol pri Ljubljani in Litija. Na delavnici je bila predstavljena problematika trajnostne mobilnosti, zakonodaja in sprejeti dokumenti s tega področja tako na lokalni/regionalni, kot tudi na državni ravni. Na splošno pojem "trajnostna mobilnost" pomeni zadovoljitev potreb ljudi po mobilnosti, poudarek pa je na skrbi za okolje.

Problem je v tem, da imamo preveliko število presplošnih študij, ki pa ne rešujejo konkretnih problemov s katerimi se soočajo ljudje pri uporabi javnega potniškega prometa. Projekt, ki ga izvajamo pa želi identificirati in kvantificirati probleme, razviti ukrepe in verificirati rešitve. Načrtovanje trajnostne mobilnosti mora preseči sektorje, vsi ukrepi se morajo izvajati koordinirano in integrirano, vse skupaj pa mora biti podprto z obveščanjem, izobraževanjem in promocijo. Kot primer dobrega pristopa k reševanju problema je bila izpostavljena tudi Občina Dol pri Ljubljani, ki subvencionira avtobusno linijo od Senožet do Ljubljane. Zaradi tega se je povečala pogostost voženj, cena vozovnice se je znižala in zaradi tega se je povečalo število potnikov, ki to linijo uporabljajo.

Po koncu predstavitve so besedo dobili udeleženci delavnice, ki so izpostavili kar nekaj problemov, s katerimi se srečujejo. Dana je bila pobuda za ureditev kolesarske steze proti Ljubljani, ki bi omogočala varen promet. Kolesarjenje bi moralo postati enakopravnejši del prometa, s kolesi bi morali dostopati tudi na vlak in avtobus. Levi breg Save ima od Senožet dalje zelo slabe avtobusne povezave, na tej progi namreč dnevno pelje le nekaj avtobusov. Izpostavljeno je bilo tudi, zakaj se ljudje ne pritožujejo zaradi slabega javnega prometa in to sprejemajo kot dejstvo. Problem pri zagotavljanju učinkovitega javnega potniškega prometa je tudi razpršena poselitev, ki močno povečuje stroške. Predlagano je bilo tudi, da občine v svojih prostorskih dokumentih podpirajo zgoščevanje naselij, ki imajo urejen javni promet. Dana je bila pobuda, da bi se tudi v litijski občini podobno uredil javni promet kot so to sotili v občini Dol. Slišati je bilo tudi pripombe na kartico »urbana«, ki je ni mogoče uporabljati tudi na primestnih avtobusih, kar bi poenostavilo kasnejše prestopanje. Uvedba enotne vozovnice za javni potniški promet pa se vsako leto odmika. Delavnice so prvi korak pri izdelavi Koncepta mobilnosti, ki naj bi bil v okviru projekta CO2-NeuTrAlp zaključen do začetka aprila.

Gašper Kleč, vodja projekta CO2-NeuTrAlp

  


Produkcija: Peternet